Friday 7 December 2012

Bare Minerals

Sain lukijaltani sähköpostia liittyen mineraalimeikkien käyttöön ja vastaamisen myötä ajattelin kirjoitella asiasta hieman myös täällä blogin puolella.

Minulla on ollut muutaman vuoden ajan käytössäni Bare Mineralsin mineraalimeikkivoide ja olen ollut siihen oikein tyytyväinen. Meikki on helppo pyöritella kabukin avulla kasvoille ja koska mineraalimeikin kanssa ei tarvitse varoa meikkivoiteen jättämiä rajoja iholla, voi meikkipohjan tehdä vaikka aamulehteä lukiessa. Alunperin ihastuin tässä meikkipohjassa sen luonnollisuuteen ja helppouteen, joten en voi kuin nyökytellä Bare Mineralsin kuvausta lukiessani:

It looks like powder, feels like a cream, and buffs on beautifully. This versatile weightless foundation provides adjustable sheer-to-full coverage for a flawless look, yet doesn't feel like you are wearing any makeup at all. Formulated without preservatives, it promotes clearer, healthier-looking skin in as few as four weeks so all you see and feel is healthy-looking, radiant skin.

Bare Mineralsin meikkivoiteen tarkoitus on siis ikään kuin sulaa iholle jättäen siten luonnollisen näköisen ja kestävän lopputuloksen - kuivahkoon ihoon taipuvaisena käytän kuitenkin tässä välillä pientä avustusta ja viimeistelen meikkipohjan asettumisen pienellä suihkauksella suihkutettavaa kasvovettä.
Itselläni on Bare Mineralsilta käytössä kaksi meikkivoidetyyppiä, kuultoa ja hehkua antava Original ja mattaisen lopputuloksen jättävä Matte. Itse olen käyttänyt molempia vuoron perään ja välillä vähän sekaisinkin, Original-versio on näistä kahdesta mielestäni peittävämpi, kun taas Mattella saa aikaan hyvin kevyen meikkipohjan.

Bare Mineralsin Starter Kitin mukana saatu kabuki ei muuten oikein soveltunut herkälle iholleni karheutensa vuoksi ja se myös varisti ikävästi karvojaan meikkauksen aikana, joten meikkipohjan levittämiseen käytän erikseen ostamaani pehmeää kabuki-sivellintä. Bare Mineralsin oma, tarkempaan peittämiseen tarkoitettu Max Coverage Conclear -sivellin on taas lunastanut paikkansa meikkipussissani ollessaan oiva silmänympärysten ja ihon pienten virheiden peittoon.

3 comments:

  1. En ole koskaan käyttänyt mineraalimeikkivoidetta. Olen ehkä jotenkin vanhanaikainen kasvojen pohjustuksen suhteen, enkä uskalla kokella uutta, kun olen niin tyytyväinen vanhaan. Macin primeria, Lancomen Teint Miraclea, Body Shopin puuteria ja Macin tuotteilla vielä varjostukset, niin avot! Voisin kyllä tämän postauksen luettuani ajatella vähän vaihtelua nykyiseen pohjustukseeni. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oon taas harkinnut tuota Lancomea, se taitaa olla oikein blogi-meikkivoide ja mä oon ihan myyty kaikista suosittelupostauksista! BM:ssa ei siis todellakaan ole mitään vikaa, mutta ehkäpä vaihtelu piristäisi! :)

      Delete
  2. Ehdottomasti parhain koskaan kokeilemani meikkipohja! Ja niitä meikkivoiteita/pohjia tullut testattua useampia kymmeniä. En vaihda. ;)

    ReplyDelete